Eilen en ehtinyt kirjoittaa ja ei oikein ollut mitään kirjoitettavaakaan. Lehdistä on saatu lukea koulutytön kuolemasta ja tiesin tämän tytön, en tuntenut. Se latisti koko koulun mieltä eilen ja enkä mäkään oikein halunnut kirjoittaa. Ja purin yhtä äidin haastattelua eilen, niin ei jäänyt kamalasti aikaa. 
  Tänään kuitenkin sitten jotain. Koulussa ei oikeastaan sen ihmeellisempää ollut. Aamulla 3 h kotsaa, syötiin laskiaispullia ja teoriaa, sitten ruokkis, terveystietoa, äikkää ja matikkaa. Ihan tavallinen päivä. Terveystiedossa tehdään parityötä, äidinkielessä katsottiin Simpsoneita ( : D ) ja matikassa kertaustehtäviä kokeeseen. Kotiin tulin kolmelta ja sitten söin. Nyt tässä postaan hetken, lähen isin kanssa kauppaan ja aloitan lukemaan mantsaa. Huomenna sitten hei, mulla on synttärit! Ne vietän pelaamassa lentopalloa, meille sattui turnaus samalle päivälle. Onneksi se on tuossa ihan lähellä ja vaan kaksi peliä, niin oon jo kolmen jälkeen kotona. Sunnuntaina tulee sitten pari kaveria kylään ja mennään pulkkamäkeen. Oon henkisesti vielä hyvin lapsi :D

Nyt kun en saa tänne edes päivän asua, kun kuva meni ihan pimeeks ja kaikkee(en kehtaa laittaa tänne sitä), niin kirjoitampa tässä vähän jostain muusta. Kirjoista ja leffoista nyt tällä kertaa.

Luen aika paljon kirjoja. Yleensä mulla on aina joku kirja menossa ja vierailen kirjastossa kohtalaisen usein. Pystyn myös lukemaan samoja kirjoja useaan kertaan, kun mulle on hankalaa aloittaa ihan uutta kirjasarjaa, mistä en tiedä yhtään mitään. Nyt oon kuitenkin rohkaistunut ja pystyn lainaamaan kirjastosta ihan uusiin kirjasarjoihin kuuluvia kirjoja. Hyvä minä. Mun kirjamaku on aika laaja. Siinä on kuitenkin pari kriteeriä: Kirjojen täytyy olla realistisia. En pysty lukemaan kirjoja jotka on tätä lajia: " Yhtäkkiä matolle kasvoi siivet ja minulle sorkat. Lensimme matollani kuun ympäri kolmesti ja sitten palasimme maahan. Kun pääsin kotiin, äitini toi minulle puhelimeni, jossa on suihku, yms. Sillä soitin parhaalle kaverilleni, jolla on lentävä lehmä " Okei, ehkä pikkasen liiottelin, mutta silti. Harry Potterit hyväksyn vielä luettavaksi, mutten oikein muita.
Toinen kriteeri on ettei kirja saa olla kovin jännittävä. En pysty millään lukemaan liian jännittäviä kirjoja. Pienen jännityksen hyväksyn, mutten mitään suurta.
Muuten pystyn lukemaan melkein millaisia kirjoja vain. Tällä hetkellä mulla löytyy yöpöydältä Tuija Lehtisen Kundi kesätukkainen.

Leffoihin liittyy sitten aivan tuo sama kriteeri. Pitää olla realistinen ja ei liikaa jännitystä. Kauhua en pysty katsomaan yhtään, enkä nää mitään järkeä kiduttaa itseäni kauhulla. Scary Moveja ei lasketa mukaan tähän. Sitten siihen realistisuuteen. En ymmärrä sellaisa leffoja joissa joku mies joutuu moneen eri räjähdykseen ja aina vain selviää hengissä. En vaan tajua. Mun suosikkileffalajeja on suloiset hömppärakkauskomediat ja draamat. Nyt just lainasin kirjastosta Pikku Manhattan ja Menolippu Mombasaan. Jälkimmäisen olen jo nähnyt, mutta tuli pakottava tarve lainata se. 8 päivää ensi-iltaan olisi vielä tarkoitus tän kuun aikana käydä leffateatterissa katsomassa.